Garantiebepalingen Autobedrijf Heijne

Bij de aankoop van een occasion van Autobedrijf Heijne kies je voor zekerheid. De onderhouds- en schadehistorie van onze occasions zijn inzichtelijk en worden vóór aflevering grondig gecontroleerd. Bij aankoop van jouw auto leveren wij standaard een 40-punten checklist aan zodat je precies weet waar je aan toe bent. Je kan aanvullend kiezen voor Heijne Afleverinspectie  (t.w.v. 595,-). Met onze occasions kan je altijd veilig de weg op! In de onderstaande garantiebepaling lees je wat de voorwaarden voor garantie zijn.

Hoe lang duurt de garantie?

Autobedrijf Heijne geeft de wettelijke consumenten garantie van 12 maanden op een auto na aflevering van de aankoop.

Waar heb je garantie op?

  • Motor
  • Versnellingsbak
  • Wielophanging
  • Airconditioning
  • Elektronica
  • Remsysteem
  • Brandstofsysteem
  • Uitlaat incl. roetfilter / katalysator
  • Aandrijving
  • Vering

Zowel de onderdelen als de arbeidskosten vallen onder de garantie.

Wanneer heb je geen garantie?

  • Reparatie en/of vervanging van onderdelen en banden, die ten gevolge van normale slijtage moeten worden vervangen zoals bijvoorbeeld remtrommels, remschijven/blokken, ruitenwissers en tevens de onderdelen die standaard worden vervangen tijdens bepaalde onderhoudsbeurten, zoals bijvoorbeeld bougies, een luchtfilter en het oliefilter inclusief de motorolie.
  • Piepende en/of krakende geluiden die als gevolg van bijvoorbeeld weersinvloeden of trillingen hoorbaar zijn bij slijtage gevoelige onderdelen van de auto.
  • Interieurdelen waaronder bekledingen, matten, dashboardkastjes/opbergvakken, asbak, zonneklep, hoedenplank.
  • (Her)keuringen, verlengingen en updates van een navigatie- of alarmsysteem of software/applicatie updates.
  • Toebehoren (accessoires) die niet af fabriek ingebouwd zijn en defecten en/of schade door veranderingen aan de auto die na aflevering zijn aangebracht, bijvoorbeeld chiptuning.
  • Slijtage of gebreken aan de banden, alle ruiten (krassen, barsten en/of sterretjes) Defecte laadkabels,
  • defecten aan Accu’s (Batterijpakket) van hybride of elektrische voertuigen. (mits deze nog onder de fabrieksgarantie vallen van het automerk)
  • Defecten aan accu`s (12v) en batterijen(sleutels) max 3-maanden na aanschaf alleen wanneer gekozen is voor Heijne afleverinspectie
  • Defecten, als gevolg van reparaties die niet in opdracht van Autobedrijf Heijne zijn verricht.
  • Schade, ontstaan als gevolg van of veroorzaakt door een plotseling van buitenkomend onheil, met opzet verrichte handelingen alsmede bewust roekeloze handelingen, door verkeerd gebruik, tijdens off-road gebruik, een hogere as- of aanhangerbelasting dan door de fabrikant is vastgesteld dan wel het gebruik van ongeschikte smeermiddelen en brandstoffen en door deelneming aan snelheidswedstrijden.
  • Defecten door het negeren van foutmeldingen of het negeren van een terugroepactie.
  • Defecten, ontstaan buiten Nederland, tenzij de Koper zich binnen de Europese Unie bevindt voor een aaneengesloten periode van maximaal 6 weken.
  • Gevolgschade, zoals verblijfs-, sleep-, opslag- en vrachtkosten e.d. en schade aan personen en zaken als gevolg van het defect raken van onderdelen.
  • Sleep en transport kosten u bent zelf verantwoordelijk dat de auto bij Autobedrijf Heijne ter reparatie aangeboden wordt. Belangrijk is dat u hiervoor extra verzekerd bent door bijvoorbeeld de autoverzekering of pechhulp sleepdiensten ANWB
  • Indirecte schade zoals telefoonkosten, vertraging, opslagkosten en kosten voor een huurauto.
  • Vervangend vervoer tijdens een reparatie op basis van deze garantiebepalingen. Auto’s die worden ingezet voor koeriersdiensten of die als taxi, lesauto of huurauto fungeren.
  • Grove nalatigheid, fraude, oneigenlijk gebruik of overbelasting.
  • Garantie geldt enkel voor de koper van Autobedrijf Heijne. Bij de volgende eigenaar vervalt de garantie.
  • Wanneer niet gekozen is voor de Heijne afleverinspectie bent u zelf verantwoordelijk voor het onderhoud aan u auto. Wanneer door eigen nalatigheid een defect ontstaat vervalt het recht op garantie

Voorwaarden:

  1. Ontstaat er een defect? Dan dien je jezelf direct bij Autobedrijf Heijne te melden, Telefoon 020-4973274 per e-mail info@autovoorraad.nl. Let op wij zullen nooit zonder overleg facturen betalen van andere garages. om aanspraak te maken op garantie. Samen met jou wordt er gekeken voor herstel. Rijd nooit door met een defect! Bevind je, je in een noodsituatie en dient herstel direct plaats te vinden? Zorg dan dat je achteraf een schriftelijk bewijs hebt van de hersteller. Kapotte onderdelen moeten bewaard worden voor Autobedrijf Heijne.
  2. Om in aanmerking te komen voor garantie dient de auto voor reparatie en onderhoud tijdens de garantieperiode aangeboden worden bij een Autobedrijf Heijne. Heb je een niet Autobedrijf Heijne bezocht? Dan vervalt hiermee jouw garantie.
  3. Onderhoud je auto goed en controleer regelmatig het niveau van de vloeistoffen van jouw auto. Als er een defect ontstaat doordat je de aanwijzingen in het instructieboekje niet opvolgt, kan het zijn dat jezelf (mede) schuld hebt aan het defect. Bewaar alle bewijzen van onderhoud en reparatie. Het is noodzakelijk dat je deze altijd kunt overleggen bij aanspraak op garantie.
  4. Wanneer jezelf (mede) schuldig bent aan het ontstaan van een defect, heb je geen recht op reparatie onder de garantie. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn als er een defect is ontstaan door overbelasting, nalatigheid, onzorgvuldigheid of bedieningsfouten.
  5. Als er een defect ontstaat door onheil van buitenaf, heeft dat niet te maken met de kwaliteit van jouw auto. In dat geval kun je geen aanspraak maken op de garantie. Je kunt daarbij denken aan defecten veroorzaakt door (water)schade, een aanrijding, steenslag, vogeluitwerpselen of een hagelbui. *Vaak zijn deze gevallen wel gedekt door jouw autoverzekering. Raadpleeg je polis voor de voorwaarden.
  6. Bij vermoedens van fraude of misbruik, mag de garantie door Autobedrijf Heijne worden beëindigd.
  7. Het is belangrijk je te houden aan onze voorwaarden. Als je, je niet aan de voorwaarden hebt voldaan, vervalt jouw recht op garantie.

Wat is een defect?

In het kader van deze garantie bedoelen we met een defect: het tijdens de looptijd van de garantie plotseling en onverwacht falen van een onderdeel. Als een onderdeel normaal functioneert, zal deze niet worden vervangen of gerepareerd.

Garantiedekking

Wanneer je te maken hebt met een garantie kwestie en al het bovenstaande daarop aansluit, dan zal Autobedrijf Heijne in overleg met jou zoeken naar een juiste oplossing voor het kosteloos laten herstellen van de gebreken.